9 Mayıs 2012 Çarşamba

MISIR GEVREĞİ KURABİYESİ

filizceyemekler
Bu kurabiye tarifini çok uzun zaman önce televizyonda Sn.Emine Beder yaparken
seyretmiştim ve not almıştım.
Denedim ve çok sevdim. Bu kurabiye benim spesiyallerimin içinde yerini almış oldu:))



Malzemeler
4-5 adet yumurtanın akı
1 su bardağı yada biraz daha az şeker
4-5 bardak mısır gevreği
vanilya
damla çukulata
fındık-ceviz-kuru üzüm-kuru kayısı vs

Yapılışı
Yumurta akları ve şekeri mikserle çırpın.Kar gibi olması gerekiyor, Kabı ters çevirince akmamalı yani katı olmalı. Mısır gevreğini ayrı bir kapta elinizle kırın, çırpılmış yumurta akına karıştırın ama kaşıkla, mikser kullanmayın.Diğer malzemeleri de karıştırın ve kaşık yardımıyla yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Şeklinin düzgün olmasına gerek yok.175 derecede 10-15 dk.pişirin çok kızarmaması gerek.Çıkartınca biraz tepside bekletip öyle servis tabağına alın. Afiyet olsun...
Çok hafif ve lezzetli bir kurabiye (diyet :)) )



 —

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder