5 Mayıs 2012 Cumartesi

HAVUÇLU TARÇINLI ISLAK KEK

filizceyemekler

MALZEMELER
3 adet yumurta
3 tatli kasigi tarcin (arzuya gore)
1.5 su bardagi toz seker
1 su bardagi siviyag
1 peket kabartma tozu
2 adet ince rendelenmis havuc
1 su bardagi rondodan gecirilmis ceviz( biraz taneli olursa daha iyi)
2,5-3 su bardagi un(hamurun kivamina gore)

YAPILISI
Yumurtalari toz sekerle kabarana kadar iyice cirpin,Siviyag,kabartma tozu, ceviz, tarcin, havuc ve unu katin, (unu eleyerek katin)iyice cirpin.Hamurun kivami biraz kati biraz biraz akiskan olmali.Artik o sizin ayariniza bagli. Karisimi yaglanmis kaliba bosaltin.(ben bu karisimi 1.5/2 katini yaptigim icin dikdortgen borcam tepsiye dokmustum)Onceden isitilmis 175 derecede 1 saate yakin pisirin. kizardiktan sonra pisip pismedigini bir kurdan veya bicak ile kontrol edebilirsiniz.(Yakmayin ama)

Aslinda kekin tarifinde uzeri icin/ 1 su bardagi-1 corba kasigi pudra sekeri/1 adet yumurta aki/1-2 damla limon suyu karisimini soguk kekin uzerine dokun 10-15 dk dinlendirip servis yapin deniyor,

Ama ben bir kupa ilik sutu, ilik kekin uzerine kasikla yavas yavas doktum, cok guzel cekti. Yani islak kek oldu.
ertesi gun servis oncesi dilimleyip uzerine pudra sekeri ve ceviz serptim(hindistan cevizi de olur)

Siz nasil denemek isterseniz oyle yapin derim......

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder